August 26, 2014

Riding on an airplane ขี่เรือบิน


นายไพฑูรย์  แย้มประสวน
ครูชำนาญการพิเศษ  สาระเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร
แปลเรียบเรียงจากบล็อกภาษารัสเซีย  http://masterok.livejournal.com






 Austrian skydiver Paul Steiner touches the caudal fin upturned glider which he flew for a few minutes before. 
พอล สไตน์เนอร์ นักเหินเวหาชาวออสเตรีย (ประเทศนี้อยู่ในยุโรปกลาง มีทิวทัศน์สวยงามด้วยเทือกเขาสูง พลเมืองใช้ภาษาเยอรมัน)  ยืนบนเครื่องบินลำหนึ่ง แล้วสัมผัสกระโดงหลังของเครื่องบินอีกลำที่ตีลังกาบิน

During the flight the glider Blanik L-13 in the air, Paul Steiner climbed on the wing at a speed of 130 km / h. 
ขณะที่เครื่องบิน  Blanik L-13 บินอยู่ในอากาศ  พอล สไตน์เนอร์ ก็ไต่ไปอยู่ที่ปีกเครื่องบินที่กำลังบินด้วยความเร็ว 130 กม./ชม. 

47-year-old Austrian skydiver stood on the fuselage airframe and touched the tail fin upturned glider which he flew for a few minutes before. Then bailed to return to earth
นักเหินหาวออสเตรียนี่ยนี้ อายุ 47 ยืนบนตัวเครื่องบิน แล้วไปสัมผัวหางกระโดงของเครื่องบินอีกลำที่กำลังบินด้วนท่าตีลังกาขนานกันไป 


Steiner sits on the wing of a glider at a speed of 130 km / h, it waits until the second glider like below.
สไตน์เนอร์นั่งอยู่บนปีกเครื่องบิน ณ ความเร็ว 130 กม./ชม.


"It was an incredible trick that no one had done before! We rehearsed for a whole year, minimizing errors and practicing each step over and over again. In the end, it was worth it, "said Steiner with 
Pilots of the L-13 Blanik Roytner Ewald and Kurt Tipple.
"มันเป็นเคล็ดลับที่เหลือเชื่อ  mujไม่มีใครเคยทำมาก่อน  เราซ้อมตลอดทั้งปี เพื่อลดข้อผิดพลาด และการฝึกซ้อมในแต่ละขั้นตอนซ้ำแล้วซ้ำอีก. ในท้ายที่สุดมันก็คุ้มค่า"  เป็นคำกล่าวของสไตน์เนอร์  และสองนักบิน คือ แบลนิก รอยต์เนอร์  กับเคิร์ต ทิพเพิล



Steiner flips on the wing to move to the second glider as it approaches
สไตน์เนอร์ตีลังกา ณ ปีกเครื่องบินลำหนึ่ง  เพื่อเคลื่อนตัวไปยังเครื่องบินอีกลำ






Steiner sits on the wing of a second glider and releases the leading glider at an altitude of 2100 meters
สไตน์เนอร์ นั่งบนปีกของเครื่องบินลำที่าองได้แล้ว จึงละตัวเองจากเครื่องบินลำแรก  ที่ระดับความสูง 2100 เมตร 

No comments: